Page content

Entertainment op uw zakelijke evenement

Terug naar de basis

Tegenwoordig gaat alles snel, we hebben weinig tijd en als we leuke dingen doen, zijn we alweer bezig met wat we nog meer allemaal moeten doen die dag.
Druk, druk druk, met stress en tijdsdruk tot gevolg.
We hechten ook andere waardes aan dingen die we doen. Restaurants moeten service-gericht zijn, je betaald er immers voor. Maar ook bij een kledingzaak moet je de aandacht krijgen die je verdiend. Iedereen heeft een hekel aan de kaugum kauwende verkoopster of aan de ober die meer met zijn mobieltje bezig is dan met de klanten.

Als je ergens heen gaat of dingen doet vanuit je bedrijf, heb je bepaalde doelen voor ogen. Hoe verrassend zou het zijn om even weg te kunnen uit deze dagelijkse sleur, even nergens anders meer aan denken of compleet met iets anders bezig zijn.

Ik ben van mening dat we terug moeten naar de basis. Een-op-een aandacht en contact. Lekker in de watten gelegd worden. Bovendien moet ik de persoon nog vinden die deze extra persoonlijke aandacht (stiekem) niet fijn vindt.

Ik ben van mening dat je dit gevoel kunt creëren bij iedereen en bij iedere gelegenheid. De kunst is om zo verrassend uit de hoek te komen, dat het onverwachts is maar zo goed verzonnen, dat het blijft hangen.

Posititieve beleving voor uw evenement

Dat willen we allemaal wel: De naam die blijft hangen. Het is simpeler als je denkt.

Entertain-ME levert een creatief concept dat gegarandeerd werkt en wordt uitgevoerd door onze professionele acteurs en entertainers.

Fase 1 van dit concept is het eerste idee. Als het goed is komt u bij ons terecht omdat u een actie, beursdeelname of een evenement gaat organiseren. U verteld ons het doel van deze beursdeelname en wij gaan graag een vrijblijvend voorgesprek met u aan.
Fase 2 bestaat uit dat wij op zoek gaan naar datgene wat u en uw bedrijf uniek maakt en waar we een link kunnen leggen naar de klanten of bezoekers toe.
In fase 3 werken wij het uit, geven u een kostenindicatie en zoeken de juiste profielen bij elkaar.

Wij weten door onze jarenlange ervaring wat wel of niet werkt en adviseren u daarom graag. Onze professionele acteurs kunnen met iedere situatie uit de voeten. Of zij nu de ontvangst moeten verzorgen of een product moeten aanprijzen. Zij gaan goed voorbereid aan de slag. De kracht van onze acteurs ligt in het perfect aanvoelen van de situatie. Zij kunnen feilloos inschatten welk soort bezoeker voor hun neus staat en met een gezonde dosis directheid en humor ervoor zorgen dat ook deze persoon uw merk heeft beleefd.

Hieronder hebben we een aantal voorbeeldcases geschetst om u een indruk te geven van de mogelijkheden. Wellicht zetten wij u aan het denken? Bel voor een vrijblijvend gesprek naar de Entertain-ME Hotline op 06-53441972. www.entertain-me.nl

Case 1: Kalverdiarree

Product: Poeder tegen kalverdiarree
Doel: mensen bewust maken van het middel.
Probleem: Zodra een kalfje diarree heeft, kunnen er slechts 2 dagen overheen gaan voordat het kalfje overlijdt. Uniek product wat het stopt.
Traject: Na een kennismakingsgesprek zijn we erachter gekomen dat het middel uniek is door zijn samenstelling. Er zit een bepaald middel van de appelschil in verwerkt dat diarree remmend  werkt.

Idee: De hele beursstand opbouwen met appelkistjes gevuld met appels. In het midden een grote schaal met het poeder dat gevoeld, bekeken en zelfs geproefd kan worden. Iedere langslopende bezoeker ontvangt een appel en daarmee is de dialoog geopend. Geen ingewikkelde namen, formules of drukke stand. Terug naar de basis, bijna niets dus. Dit triggerde de bezoekers zo, dat ze bleven staan. Op het moment dat ze de appel gingen eten, speelde de quizmaster een interactieve quiz met allerlei vragen en feitjes over dieren, koeien en kalveren.

De winnaars van de quiz kregen een appel bewaardoos. Zodra ze de dagelijkse appel erin bewaren, worden ze nogmaals geconfronteerd met het merk.

Case 2: Scholengemeenschap

Klant: Grote scholengemeenschap met een fusie
Doel: De nieuwe kernwaardes kenbaar maken aan alle medewerkers

Uitwerking: We hebben voor al het personeel een uitstapje naar Blijdorp georganiseerd waar ze naast een leuke dag, ook zijn geconfronteerd met de nieuwe kernwaardes van het bedrijf.
De ontvangst werd geregeld door onze acteurs, de bezoekers werden al meteen in de watten gelegd en naar de ontvangstruimte geleid. Hier aangekomen, zijn ze naar een andere zaal gebracht. Hier hebben ze genoten van een Stand-up Comedian die het bedrijf op een komische wijze aan het licht bracht en ook even de kernwaardes belichte. Daarna zijn de bezoekers in groepen dieren van 10 op weg gegaan in de dierentuin. Zij hadden maar 1 opdracht: Zoek het dier waarmee jullie je vereenzelvigen en maak een selfie. Doel hiervan was dus om gezamenlijk een dier te zoeken en te vinden. Onderweg kwamen ze nog 3 acteurs tegen. Deze acteurs hebben ieder een eigen kernwaarde onder de loep genomen en door middel van verborgen camera’s werden de bezoekers gefilmd en geconfronteerd. Hoe gaan ze met bepaalde situaties om? Werken ze samen? Tonen ze initiatief? Later die middag tijdens de borrel werden de bezoekers geconfronteerd met de camerabeelden die on-the-fly waren gemonteerd. Onze acteurs werden voorgesteld en de kernwaarden werden nogmaals belicht in de wrap-up aan het einde.

Case 3: Tomaten

Klant: kweker van trostomaten

Doel: naamsbekendheid

Uitwerking: Wij hebben op een beurs een mini restaurantje neergezet. Dat wil zeggen 1 tafel en twee stoelen. Op de tafel allerlei lekkernijen zoals olijvjes, rauwe ham, pesto, nootjes, kruiden neergezet. De klanten werden aangesproken of ze daadwerkelijk gereserveerd hadden (eerste antwoord uiteraard: Nee, hoezo?) en konden plaatsnemen. Aan de overkant van de tafel werd iemand anders neergezet. Een zogenaamde date-voor-twee. Er was alleen 1 probleem: de kok was ziek. De bezoekers mochten op 1 voorwaarde lekker blijven zitten, als ze zelf bereid waren om hun eten te maken. Het gerecht werd blind gekozen uit een doos van enveloppen en kon van alles zijn, een amuse, een kerstbal, een voorgerecht, etc. Uiteraard met 1 hoofdgerecht: de trostomaat. De kandidaten kregen 2 minuten om een zo mooi mogelijk gerecht te maken. De jury was het publiek wat massaal was toegestroomd om te kijken. Uiteindelijk werden de gerechten verwisseld, zodat ze het eigenlijk voor elkaar hadden gemaakt. Merkbeleving ten top. En nog lekker ook!

Case 4: Grote landelijke tuinketen

Doel: Opnieuw in de markt zetten en de klant centraal.

Uitwerking: Bedenken van activiteiten waar de klant weer centraal staat. Landelijk entertainment in ruim 50 vestigingen tegelijk. Van een quiz tot een veiling en van een styling-event tot de inzet van een kerstelf. Allemaal om het merk kracht bij te zetten en om de bezoekers de aandacht te geven die ze verdienen. Zij nemen immers de moeite om even langs te komen.

Case 5: Nieuwe ondernemer?

Doel: Ondernemers enthousiasmeren met nieuwe plannen van de Gemeente.

Uitwerking: Een acteur ingezet als nieuwe ondernemer. Verkleed met klimuitrusting en met een goed onderbouwd ondernemingsplan betrad onze acteur het podium. Hij vertelde ruim 20 minuten lang over zijn wilde nieuwe plannen om zijn droom te realiseren. Hij beantwoorde vragen vanuit deze visie en was het aanspreekpunt voor de rest van de ondernemers. Tevens was hij een verbindende factor en koppelde hij ondernemers aan elkaar. De ondernemers en wethouders werden enthousiast van zijn ideeën en er werd nog lang over nagepraat.

Case 6: Babyvoeding    

Wij verzorgen al jaren het entertainment voor een zeer bekende babymelk producent. Ieder jaar proberen wij op de beurs een unieke invulling te geven met onze presentatoren en acteurs. Hierbij ligt de nadruk op de beleving. Denk aan een behendigheidsspel, interactieve quiz, petje-op petje-af of unieke acties zoals een Sendsteps presentatie waarbij de bezoekers kunnen deelnemen met hun mobiele telefoon. Helemaal van deze tijd, snel en interactief. We hebben bovendien dit jaar activiteiten verzonnen om nog meer de nadruk te leggen op de merkbeleving. Hoe leuk is immers als jonge ouders zelf het potje babyvoeding gaan proeven. Is het schadelijk? Nee. Is het smerig? Nee, ook niet. Maar niet de dagelijkse gang van zaken. Dat maakt het verrassend en leuk.

U ziet, wij hebben genoeg creativiteit en ideeën in huis om ook uw merk op de kaart te zetten. Of het nu voor een beurs is of tijdens een zakelijk evenement, laat u verrassen door onze originele kijk op zaken.