U organiseert binnenkort een zakelijk evenement?

De inzet van een presentator of acteur zorgt voor meerwaarde en beleving

Zakelijke evenementen zijn weer helemaal terug van weggeweest.
Maar hoe zorg je er nu voor dat het evenement ook nog blijft hangen en dat er nog lang over wordt nagepraat?

Wij zijn van mening dat het volgende ingredient (bij welk evenement ook) niet mag ontbreken en uw evenement een boost zal geven:


De inzet van een acteur of presentator.


Zij zorgen voor persoonlijke aandacht, beleving en kunnen als geen ander de interactie aan met uw bezoekers.

Of het nu om een verbindende rol moet gaan, de ontvangst of dagvoorzitterschap: zij leggen de bezoekers in de watten, zijn de ultieme gastheer of gastvrouw en zorgen ervoor dat uw merk een waar visitekaartje aflevert.


Wij kunnen dit gevoel creëren bij iedereen en bij iedere gelegenheid. 


Het is simpeler als je denkt.


De kunst is om zo verrassend uit de hoek te komen, dat het onverwachts is maar tegelijkertijd zo goed verzonnen, dat het blijft hangen. Entertain-ME leveren een creatief concept dat gegarandeerd werkt en wordt uitgevoerd door onze professionele acteurs of entertainers. Om u een idee te geven, hebben we wat cases voor u uitgewerkt.

Case 1: Kalverdiarree

Wat:  Poeder tegen kalverdiarree

Doel: mensen bewust maken van het middel.

Probleem: Zodra een kalfje diarree heeft, kunnen er slechts 2 dagen overheen gaan voordat het kalfje overlijdt. Uniek product wat het stopt.

Traject: Na een kennismakingsgesprek zijn we erachter gekomen dat het middel uniek is door zijn samenstelling. Er zit een bepaald middel van de appelschil in verwerkt dat diarree remmend werkt.

Idee: De hele beursstand opbouwen met appelkistjes gevuld met appels. In het midden een grote schaal met het poeder dat gevoeld, bekeken en zelfs geproefd kan worden. Iedere langslopende bezoeker ontvangt een appel en daarmee is de dialoog geopend. Geen ingewikkelde namen, formules of drukke stand. Terug naar de basis, bijna niets dus. Dit triggerde de bezoekers zo, dat ze bleven staan. Op het moment dat ze de appel gingen eten, speelde de quizmaster een interactieve quiz met allerlei vragen en feitjes over dieren, koeien en kalveren.

De winnaars van de quiz kregen een appel bewaardoos. Zodra ze de dagelijkse appel erin bewaren, worden ze nogmaals geconfronteerd met het merk.

Case 2: Scholengemeenschap Rotterdam

Klant: Grote scholengemeenschap met een fusie

Doel: De nieuwe kernwaardes kenbaar maken aan alle medewerkers

Uitwerking: We hebben voor al het personeel een uitstapje naar Blijdorp georganiseerd waar ze naast een leuke dag, ook zijn geconfronteerd met de nieuwe kernwaardes van het bedrijf.

De ontvangst werd geregeld door onze acteurs, de bezoekers werden al meteen in de watten gelegd en naar de ontvangstruimte geleid. Hier aangekomen, zijn ze naar een andere zaal gebracht. Hier hebben ze genoten van een Stand-up Comedian die het bedrijf op een komische wijze aan het licht bracht en ook even de kernwaardes belichte. Daarna zijn de bezoekers in groepen dieren van 10 op weg gegaan in de dierentuin. Zij hadden maar 1 opdracht: Zoek het dier waarmee jullie je vereenzelvigen en maak een selfie. Doel hiervan was dus om gezamenlijk een dier te zoeken en te vinden. Onderweg kwamen ze nog 3 acteurs tegen. Deze acteurs hebben ieder een eigen kernwaarde onder de loep genomen en door middel van verborgen camera’s werden de bezoekers gefilmd en geconfronteerd. Hoe gaan ze met bepaalde situaties om? Werken ze samen? Tonen ze initiatief? Later die middag tijdens de borrel werden de bezoekers geconfronteerd met de camerabeelden die on-the-fly waren gemonteerd. Onze acteurs werden voorgesteld en de kernwaarden werden nogmaals belicht in de wrap-up aan het einde.

Case 3: Trostomaten

Klant: kweker van trostomaten

Doel: naamsbekendheid

Uitwerking: Wij hebben op de Allerhande Kerstfair een mini restaurantje neergezet. Dat wil zeggen 1 tafel en twee stoelen. Op de tafel allerlei lekkernijen zoals olijvjes, rauwe ham, pesto, nootjes, kruiden neergezet. De klanten werden aangesproken of ze daadwerkelijk gereserveerd hadden (eerste antwoord uiteraard: Nee, hoezo?) en konden plaatsnemen. Aan de overkant van de tafel werd iemand anders neergezet. Een zogenaamde date-voor-twee. Er was alleen 1 probleem: de kok was ziek. De bezoekers mochten op 1 voorwaarde lekker blijven zitten, als ze zelf bereid waren om hun eten te maken. Het gerecht werd blind gekozen uit een doos van enveloppen en kon van alles zijn, een amuse, een kerstbal, een voorgerecht, etc. Uiteraard met 1 hoofdgerecht: de trostomaat. De kandidaten kregen 2 minuten om een zo mooi mogelijk gerecht te maken. De jury was het publiek wat massaal was toegestroomd om te kijken. Uiteindelijk werden de gerechten verwisseld, zodat ze het eigenlijk voor elkaar hadden gemaakt. Merkbeleving ten top. En nog lekker ook!

Case 4 Landelijke Tuinketen

Doel: Herpositionering marktaandeel en de klant centraal.

Uitwerking: Bedenken van activiteiten waar de klant weer centraal staat. Landelijk entertainment in ruim 56 vestigingen tegelijk. Van een quiz tot een veiling en van een styling-event tot de inzet van een kerstelf. Allemaal om het merk kracht bij te zetten en om de bezoekers de aandacht te geven die ze verdienen. Zij nemen immers de moeite om even langs te komen. 

Case 5: Nieuwe ondernemer

Doel: Ondernemers enthousiasmeren met nieuwe plannen van de Gemeente.

Uitwerking: Een acteur ingezet als nieuwe ondernemer. Verkleed met klimuitrusting en met een goed onderbouwd ondernemingsplan betrad onze acteur het podium. Hij vertelde ruim 20 minuten lang over zijn wilde nieuwe plannen om zijn droom te realiseren. Hij beantwoorde vragen vanuit deze visie en was het aanspreekpunt voor de rest van de ondernemers. Tevens was hij een verbindende factor en koppelde hij ondernemers aan elkaar. De ondernemers en wethouders werden enthousiast van zijn ideeën en er werd nog lang over nagepraat. Tot de dag van vandaag weten de ondernemers nog steeds niet of het echt was of niet.

Hoe werkt het?

  • U vertelt ons het doel van dit zakelijke evenement en wij gaan graag een vrijblijvend voorgesprek met u aan. Op zoek naar datgene wat u en uw bedrijf uniek maakt en waar we een link kunnen leggen naar de klanten of bezoekers toe. 
  • Wij werken het vervolgens samen met u uit, geven u een kostenindicatie en zoeken de juiste profielen bij elkaar.
  • Zodra we van beide kanten achter het concept staan zullen wij zorgen voor een vlekkeloze uitvoering.


Waarom Entertain-ME

Wij weten door onze jarenlange ervaring wat wel of niet werkt en adviseren u daarom graag.
De kracht van onze acteurs ligt in het perfect aanvoelen van de situatie. Zij kunnen feilloos inschatten welk soort bezoeker voor hun neus staat en met een gezonde dosis directheid en humor ervoor zorgen dat uw zakelijke doelen behaald worden.


Tip van de dag: Wees niet bang zijn om gadgets of give-aways te bestellen om aan uw bezoekers mee te geven. Net als onze mensen zorgen voor de beleving, zorgt de give-away voor het onthouden van uw merknaam en dienst.

Benieuwd wat Entertain-ME voor uw evenement kan betekenen?