Zeker weten?

Wij doen veel meer dan we kunnen laten zien. Het grootste deel van alle aanvragen is maatwerk. Wellicht kunnen wij u toch helpen?

Page content

Merkbeleving inspiratie en tips

Veel opdrachtgevers komen bij ons terecht als ze op zoek zijn naar een pakkende beursactiviteit of beursbeleving. Ook krijgen we veel vragen over wat nu een de ultieme beleving is die blijft hangen bij de bezoekers. Dit verschilt natuurlijk per product of per soort bezoekers.
Wij weten inmiddels wel wat wel of niet werkt en geven hieronder wat suggesties voor u als beursdeelnemer.

Let wel: de genoemde activiteiten werken pas als ze goed worden gehost of begeleid.
Entertain-ME kan daarin een rol spelen en verzorgt quizmasters of presentatoren.

Beleving op de beursvloer

Denk aan een VR-experience of iets wat echt wordt “beleefd”
Dit blijft het beste hangen en wordt onthouden. Er moet uiteraard wel een link bestaan of worden bedacht naar uw eigen product.

Hieronder wat voorbeelden uit de praktijk:

beurs beleving 360 graden film

beursbeleving, vr-bril

  1. Op de beursstand staat helemaal niets, alleen een nagebouwde lift. Mensen kunnen daadwerkelijk instappen en zodra ze zijn ingestapt, begint de beleving. Er kan bijvoorbeeld in de lift een 3d film worden vertoond waarin een nieuw product wordt gelanceerd. Uiteraard staat er een piccolo paraat om de mensen in- en uit te laten.2. Tegenwoordig kun je ook een VR-bril van karton laten maken. Deze kun je eventueel laten branden met jouw logo of helemaal in de stijl van je bedrijf of product laten maken.Je hebt vervolgens een 360graden video nodig die wordt gemaakt van jouw nieuwe product. Het kan bijvoorbeeld ook een rondleiding zijn in jouw bedrijf.
    Na afloop kun je ze zelf een eigen “branded” bril laten meegeven en een link naar het filmpje.
    Blijft gegarandeerd hangen en is ook nog eens een leuke beleving.
  2. Een diner. Mensen hebben zere voeten van het struinen over de beursvloer. Zijn moe, hebben meestal grote tassen en zijn wel in voor even zitten. Mocht je een product in de food gerelateerde branche hebben, zou je ervoor kunnen kiezen om een of meerdere gedekte tafels neer te zetten en de mensen een echte eet-beleving te geven. Je kunt een ober neerzetten die de mensen in de watten legt of de mensen daadwerkelijk aan de slag laten gaan met jouw (nieuwe) product.Ook hier kun je het wederom zo gek maken als je wilt, denk aan se toevoeging van een muzikant, een lied op maat of een complete restaurant aankleding.Dit is ook een beleving die zeker blijft hangen en een aangename en originele aanpak.  Denk aan dat je wel moet informeren of je iets met etenswaar of drank mag doen op je stand. Soms doet de organisator hier moeilijk over.
  3. Sendsteps presentatie met quiz. Bezoekers kunnen deelnemen aan de activiteit met hun mobiele telefoon. je kunt kennis overdragen en tegelijkertijd zijn de mensen actief betrokken met hun mobiele telefoon. Helemaal van deze tijd, bovendien heeft iedereen een mobiele telefoon bij zich.Meer informatie over Sendsteps vind je hier: https://www.sendsteps.com/https://www.youtube.com/watch?v=fMh-5Us76Fo
  4. Een spelactiviteit op uw beursvloer werkt gegarandeerd en trekt enorm veel bezoekers.
  5. Naast de zogenaamde belevings activiteiten kun je ook andere beursactiviteiten neerzetten.Kijk hier als u wilt weten wat wel en niet werkt en algemene tips.